Jobba hos oss

”Kunden skall hos oss ha den bästa klätterupplevelsen” 

                                                – Klättercentrets vision

Vi behöver dig som brinner för service och är duktig på att knyta kontakter med spännande människor med olika bakgrund. För alla som arbetar på Klättercentret är den gemensamma nämnaren att erbjuda våra kunder den bästa klätterupplevelsen. 

Vår filosofi är att kunden ska märka och bli påverkad av den entusiasm våra medarbetare har för sitt arbete och sin arbetsplats, att vi har respekt för varandra och en vilja att förnya oss och utvecklas vidare.

Du, som medarbetare, är därför oerhört viktig för att få varje kund att känna sig sedd och framförallt ha roligt. Vill du dessutom vara delaktig i ett växande företag som arbetar hårt med att vidareutveckla klättersporten som träningsform, då ska du absolut söka arbete hos oss.

OBS! Vi tar EJ emot ansökningar rörande sommarjobb


Receptionsansvarig Telefonplan

Klättercentret Telefonplan söker nu en receptionsansvarig med personalansvar. Vi försöker alltid göra det lilla extra och sätter kundens upplevelse i centrum samt satsar i arbetslaget på kvalitet och arbetsglädje. I arbetet som receptionsansvarig hos oss kommer du i första hand vägleda vår serviceinriktade receptionspersonal till högsta möjliga servicenivå. Tillsammans bemöter receptionen kunder i alla åldrar och med olika behov. Som ansvarig kommer du bland annat arbeta med att utveckla, strukturera och inspirera arbetet i receptionen i nära samarbete med platschefen. I personalansvaret ingår bland annat medarbetarsamtal och att i samverkan med platschef (budgetansvarig) ansvara för lönesättning. Du kommer att bli ansiktet utåt och agera god förebild – en viktig och central roll i ett företag som präglas av service.

Beskrivning:  Som receptionsansvarig är du den som är sammankallande av verksamhetsområdena kassa, butik och café med avsikten att bygga ett arbetslag med gemensam serviceinriktning gentemot kunderna och gemensam förståelse för de olika verksamhetsområdenas behov och övriga ansvarigas önskemål. Du överblickar hela receptionens utformning, arbetssätt och rutiner för att skapa en fungerande arbetsmiljö för receptionisterna. I rollen ansvarar du för allt rörande schemaläggningen för receptionister, inklusive butik och café.

Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är positiv och handlingskraftig, ser möjligheter och har en förmåga att motivera, inspirera och utveckla andra. Du brinner för att få alla våra kunder att känna sig välkomna under sitt besök och längtar efter att få komma tillbaka till oss. Eftersom arbetet är varierande och olika från dag till dag är det viktigt att du är flexibel, noggrann och lyhörd.

Förkrav: För att trivas i rollen som receptionsansvarig bör du ha dokumenterad erfarenhet och kunskap från både ansvarsposition samt receptionsarbete i minst 6 månader. Ledarskapskunskaper samt säljutildning är meriterande. Vi förutsätter att du  kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Arbetstid: Tjänsten som receptionsansvarig är en heltidstjänst varav ca 50% är schemalagt arbete i receptionen där övrigt arbete är främst administrativt. Arbetet innebär oregelbundna arbetstider; dag, kväll och helg.

Arbetsplats: På vår anläggning i Telefonplan

Tillträde: Vi ser gärna att du börjar 1 augusti.

Ansökan: Är du intresserad och har vad som krävs fyll i formuläret. Namnge alla bifogade dokument : ”Ditt förnamn Ditt efternamn – CV”.

Sista ansökningsdagen är 30 juni, intervjuer kan komma att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

 


Vi söker en chef till Klättercentrets serviceorganisation

Beskrivning
Serviceorganisationen, SO, är en nationell enhet vars syfte är att kvalitetssäkra, effektivisera, samt avlasta och stödja anläggningarna i koncernen. Enheten består av två delar med något olika fokus:

  • Interna servicedelar/produkter som handlar om att möta den interna kundens, den egna organisationens, behov.
  • Kund-/produkterbjudandet vars arbete riktar sig mot att möta den externa kundens behov.
Som chef för serviceorganisationen förstår du att förvaltning och utveckling av båda delarna är lika viktiga för Klättercentrets verksamhet i stort.

I ditt chefskap förväntas du leda, utveckla, delegera och hålla ihop funktionen. Det betyder att du har personalansvar, arbetsmiljöuppgifter, budgetansvar, administrations- och ledarskapsansvar.

Som tjänsteproducerande företag håller vi våra medarbetare högt. Att ta hand om varandra genom att bygga en inkluderande, trivsam och välmående arbetsgrupp, samt att ha en tät dialog och ett närvarande ledarskap är mycket viktigt.

Personliga egenskaper
Du är en positiv förebild och tycker om att stötta, motivera och arbeta tillsammans med personer i din omgivning. Du är en tydlig och god kommunikatör som kan kravställa med goda argument. Du har förmågan att söka förbättringar och lösningar och samtidigt fira det som finns.

Du är klättrare.

Förkrav
Vi söker dig som har erfarenhet att arbeta med personal som teamledare eller chef. Du har hanterat olika typer av personalfrågor såsom arbetsmiljö, svåra frågor och lönesamtal.

Du har arbetat med budget och nyckeltal, har erfarenhet av att sätta upp och arbeta mot mål, samt har vana att se till helheten när det kommer till vision och strategier.

Att lyssna till kollegorna på anläggningarna och omsätta deras behov till stödåtgärder är en utmaning du välkomnar. Du har lätt för att knyta kontakter, samt har hög integritet och ansvarskänsla.

Arbetstid
Arbetstiden är 100 %. Anställningsformen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering är Akalla.

I arbetet ingår även att besöka våra andra anläggningar som för närvarande är tre till antalet i Stockholm, en i Uppsala och en i Malmö.

Startdatum
Enligt överenskommelse, gärna efter sommaren från 1 september.

Sista ansökningsdag
Den 12 juni 2019. CV samt personligt brev skickas till ansokan@klattercentret.se

 


Instruktör

Instruktörsarbetet är ett kundanpassat och serviceinriktat arbete för dig som gillar att vägleda, motivera och utbilda! Känner du igen dig? I så fall har vi ett fenomenalt extrajobb där du själv bokar upp dig på de kurser du vill och kan hålla. Genom våra interna kurser har du möjlighet att vidareutbilda dig och göra karriär som instruktör hos oss.

Vi söker instruktörer regelbundet under året. Vi sparar därför din ansökan och kontaktar dig under våra rekryteringsveckor (vanligtvis under september – oktober samt januari – februari).

Förkrav till ansökan som instruktör

  • Innehaft grönt kort i minst 1 år och säkrat ett flertal gånger under det senaste året
  • Klättrat i minst 1 år och klättrat aktivt under det senaste året
  • 18 år fyllda
  • Tidigare ledarerfarenheter/arbete som lärare/arbete som instruktör är meriterande

Med anledning av att vi har många kunder som endast talar svenska (framförallt barn) så ser vi att du som söker har grundläggande kunskaper i svenska* (läs- och hörförståelse). Du behöver dock inte kunna tala flytande svenska.

Ansökan
Är du intresserad och har vad som krävs? Fyll i detta formulär. Namnge alla bifogade dokument med ditt för och efternamn: ”Ann Andersson – CV”

* Grundläggande svenska kan likna avklarade studier i svenska kurs C1 (sfi).


Öppen ansökan

Har vi ingen tjänst tillgänglig för just dig går det bra att skicka in en öppen ansökan till oss.