Så här funkar KCUppen!

*** english below

  • Det är gratis att delta.
  • Du och dina kompisar är domare.
  • Du hämtar scorecard i receptionen.
  • Scorecard ska vara ifyllt med fullständigt, textat, läsligt namn.
  • Varje runda sitter upp i ca fyra veckor.
  • Efter avslutad runda lämnar du in ditt scorecard i receptionen senast söndagen efter avslutad runda.
  • För att vinna utlottningspriser efter varje runda ska du ha registrerat, kommenterat och/eller gett ett gradförslag i appen Vertical life.
  • Alla kan regga i Vertical Life oavsett om du har klarat hela problemet eller inte, då använder du funktionen GO!
  • Onsight/flash betyder att du klarar leden/problemet på första försöket hela vägen från botten till toppen.

Leder

  • Varje led är uppmärkt med flera zonpoäng – 10, 20, 30, 40 och 50.
  • Du får 100 poäng om du flashar leden.
  • Du får 50 poäng om du klarar leden hela vägen från botten till toppen, oavsett antal försök.
  • Om du inte toppar kan du ändå få poäng genom att använda* de grepp som är märkta med 10, 20, 30 eller 40 poäng. Du ska alltid starta ditt försök från botten av leden. Det vill säga du får försöka hur många gånger du vill men om du ramlar av vid 10 poängaren ska du för att få fler poäng börja om från början igen.

Boulder

  • Varje problem är uppmärkt med flera zonpoäng – 5, 10 och 25.
  • Flashar du ett problem får du 30 poäng.
  • En topp oavsett antal försök ger dig 25 poäng.
  • Om du inte toppar kan du ändå få poäng genom att använda* de grepp som är märkta med 5 eller 10 poäng.

*Att använda ett grepp innebär t ex att du håller i greppet för att flytta en fot. Om du nuddar greppet samtidigt som du ramlar av får du ingen zonpoäng för det greppet.

Byggschema

RUNDA 1
v. 41
RUNDA 2
v. 45
RUNDA 3
v. 49
RUNDA 4
v. 2
RUNDA 5
v. 6
FINAL, preliminärt
v. 11

This is KCUppen!

  • KCUppen is free of charge, you pay just your regular entrance fee.
  • To get your scorecard, ask us in the reception.
  • Remember to write your name on the scorecard.
  • You and your friends are the judges.
  • Each round is up approximately 4 weeks.
  •  Leave your scorecard at the reception after each finished round. At the latest on the last Sunday of the round
  • To have a chance to win prices after each round you need to:
    • register your sends or tries in the app, “Vertical Life Climbing” which you can download for free where you find apps.
    • comment (for example, the mantle was the hardest, Hanna did it before me, this was a challenge for my hips!) and or give a grade suggestion.
    •  return your completed scorecard, with your readable name, in the reception.
    • Everyone can register a try in “Vertical Life” no matter if you did the whole climb or not. Then you just use the function “GO”

Routes

  • Each route has several zone points –  10, 20, 30, 40 och 50. To receive zone point you have to have used the hold with the zone points marker. For example, you use the hold to make a move. fI you touch the hold when you are falling off it is not valid.
  • You’ll get 50 points if you send the route no matter how many tries from the bottom to the top. You’ll get 100 points if you flash* the route!
  • Your try should always be ground up. That said, you can try the routes as many times as you like. If you fall off at the 10 point mark, you need to start your next attempt from the ground again if you want more points.

Boulder

  • Every boulderproblem has several  zone points – 5, 10 and 25. To receive zone point you have to have used the hold with the zone points marker. For example, you use the hold to make a move. If you touch the hold when you are falling of it is not valid.
  • You’ll get 25 points if you top the boulder problem, no matter how many tries from the start. 30 points if you flash* it. 5 or 10 points are awarded if you use the holds.
  • *Flash means you sent the boulder problem from the bottom to the top in one try!

Schedule

ROUND 1
v. 41
ROUND 2
v. 45
ROUND 3
v. 49
ROUND 4
v. 2
ROUND 5
v. 6
FINAL, preliminary week
v. 11

X