Jobba hos oss

”Kunden skall hos oss ha den bästa klätterupplevelsen” 

                                                – Klättercentrets vision

Vi behöver dig som brinner för service och är duktig på att knyta kontakter med spännande människor med olika bakgrund. För alla som arbetar på Klättercentret är den gemensamma nämnaren att erbjuda våra kunder den bästa klätterupplevelsen. 

Vår filosofi är att kunden ska märka och bli påverkad av den entusiasm våra medarbetare har för sitt arbete och sin arbetsplats, att vi har respekt för varandra och en vilja att förnya oss och utvecklas vidare.

Du, som medarbetare, är därför oerhört viktig för att få varje kund att känna sig sedd och framförallt ha roligt. Vill du dessutom vara delaktig i ett växande företag som arbetar hårt med att vidareutveckla klättersporten som träningsform, då ska du absolut söka arbete hos oss.

Caféansvarig

Beskrivning:

Som caféansvarig är det du som ansvarar för arbetet och utveckling i caféet. Du kommer att utveckla ett attraktivt café med varierat utbud, god lönsamhet och driva det i enlighet med Klättercentrets värdegrund. Du har ett särskilt intresse i caféet och skapar en inbjudande miljö där det som erbjuds, servicen och stämningen håller hög kvalitet. I din ansvarsroll kommer du att motivera och stötta anläggningens personal att ge kunderna bästa möjliga service i vårt café.

Personliga egenskaper:

Som caféansvarig är det viktigt att vara en positiv person som har lätt att sprida god stämning bland kunder och kollegor. Du är ansvarsfull och initiativrik och ser tillsammans med dina kollegor till att vårt café är i toppskick. Vi ser att du kan arbeta självständigt och kan ta egna initiativ till förbättringar. Du drivs av att hjälpa dina kollegor och följa de riktlinjer som finns och skapar vid behov nya rutiner tillsammans med arbetslaget.

Förkrav

För att trivas i rollen som caféansvarig bör du ha dokumenterad erfarenhet av att arbeta i café/varit barista i minst 6 månader eller har någon annan likvärdig serviceinriktad bakgrund. Gärna utbildning i livsmedelshygien. Vi förutsätter att du är minst 20 år fyllda och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Arbetstid:

Arbetstiden är minst 80%, varav ca 20% är tid som läggs på mer administrativa delar och ca 60% eller mer som receptionist. Arbetet innebär oregelbundna arbetstider både dag, kväll och helg.

Tillträde:

Vecka 32

 

Instruktörer

Beskrivning

Som instruktör håller du kurser och därmed ge Klättercentrets kunder en upplevelse och ett lärande i olika delar av klättringen.  Du är därmed den som välkomnar och vägleder kunden/klättraren i anläggningen och hallen, samt förmedlar expertis på lämplig nivå.

Personliga egenskaper

Eftersom arbete som instruktör är ett kundanpassat och serviceinriktat arbete så det är viktigt att du gillar att vägleda, motivera och utbilda andra i klättring! Du ska ha hög social förmåga och kunna vägleda kunder i alla åldrar och det är  bra om du drivs av problemlösning.

Förkrav

För att kunna anställas som instruktör måste du klättrat i minst 1 år och klättrat aktivt under det senaste året. Du måste också innehaft grönt kort i minst 1 år och säkrat ett flertal gånger under det senaste året. Du ska vara 18 år fyllda, tidigare ledarerfarenheter/arbete som lärare/arbete som instruktör är meriterande. Med anledning av att vi har många kunder som endast talar svenska (framförallt barn) så ser vi att du som söker har grundläggande kunskaper i svenska (läs- och hörförståelse). Du behöver dock inte kunna tala flytande svenska. För att trivas som instruktör ska du gilla fysiskt arbete.

Arbetstid

Detta är ett extraarbete med oregelbundna arbetstider, där man som instruktör bokar in sig på kurser själv. Kurserna hålls främst på kvällar och helger men ibland även på dagtid.


Receptionister

Beskrivning: Som receptionist gäller det att ha en känsla för att alla våra kunder ska känna sig välkomna. Oavsett om kunden vill klättra, köpa ett par klätterskor eller slå sig ner och njuta av en kopp kaffe ska du som receptionist alltid finnas där för att möta kundens behov. Arbetet som receptionist ställer höga krav på att du har en utåtriktad personlighet, servicekänsla samt en god problemlösningsförmåga. Som receptionist på Klättercentret arbetar du förutom i reception även i vårt café och butik.

Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekrytering av våra receptionister. Som person är du ansvarsfull, prestigelös och social. Du har förmågan att arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra kollegor och att du är en person som ser det som en självklarhet att göra det lilla extra för kunden.

Förkrav: För att trivas i rollen som receptionist bör du ha tidigare erfarenhet av yrken inom kundservice och/eller som receptionist i minst 6 månader. Du ska vara 18 år fyllda samt kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Arbetstid: Det finns både heltidstjänst och deltidstjänster och tjänsten går att kombinera med andra tjänster. Arbetet innebär oregelbundna arbetstider; dag, kväll och helg.

Sista ansökningsdag: Alla receptionstjänster är tillsatta, men vi kan komma att behöva extra personal framöver, så vi tar fortfarande emot ansökningar. 


Öppen ansökan

Har vi ingen tjänst tillgänglig för just dig går det bra att skicka in en öppen ansökan till oss.