Klättercentret söker en löneadministratör!

Är du en noggrann person som är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och trivs i en administrativ roll där du får ta eget ansvar? Då kan tjänsten som löneadministratör hos oss på Klättercentret vara något för dig!

Klättercentret Stockholm AB driver idag den största klätterverksamheten i Sverige räknat till omsättning och antal anläggningar. I takt med att Klättercentret fortsätter expandera behöver vi också förstärkning till våra administrativa roller. Vi söker nu en löneadministratör som tillsammans med vår löneansvarig kommer ha hand om all lönehantering för hela Klättercentret. 

I rollen som löneadministratör på Klättercentret kommer du att arbeta med hela löneprocessen. Arbetsuppgifterna består bland annat av löneberedning, lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar, uträkning av slutlöner, ta fram arbetsgivarintyg samt assistera vår HR-administratör med tjänstepensioner. 

Kunskaper och erfarenheter

För denna tjänst är utbildning eller erfarenhet inom området ett krav. Om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Visma är det mycket meriterande, andra system vi arbetar i är Fortnox, BRP, och Quinyx (ingen erfarenhet krävs). 

Vem är du?

Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och är bekväm med att arbeta i flera olika system. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete och genom god kommunikation med kollegor. Du samarbetar väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer såväl internt som externt, du har även mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt. För att trivas i rollen behöver du också periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning. 

Om oss

Lön inom Klättercentret är en del av vår HR-avdelning som består av en HR-chef, en HR-generalist, en HR-administratör som hanterar avtal och pensioner samt en löneansvarig. Klättercentret består idag av fyra bolag (Stockholm, Malmö, Uppsala och Västerås) som tillsammans har 7 anläggningar och över 300 anställda. 

Om tjänsten

Tjänsten är initialt på 40% och för denna tjänst tillämpas förtroendearbetstid med möjligheten att kombinera distansarbete med arbete i våra kontorslokaler inom Klättercentret Akalla (och arbete på andra anläggningar vid behov). Utöver en vanlig anställning finns möjligheten att som egenföretagare ta Klättercentret som kund (tjänsten är annars tillsvidare med 6 mån provanställning).

Ansökan

Urval och intervjuer sker löpande, önskad start så snart som möjligt. Sök genom att mejla CV och personligt brev till ansokan@klattercentret.se, titulera mejlet med “Ansökan – Löneadministratör”.

X