Terminsträning Vuxna

Kursinformation

Kurspris: 2200 kr

Klättertyp: Bouldering

Typ: Ensam, Grupp

Nivå: Avancerad, Medel, Nybörjare

Vem är du: Vuxen

Terminsträning för vuxna

På klättercentret erbjuder vi teknikträning för vuxna på terminsbasis. Vår nybörjarkurs riktar sig till dig som är ny klättrare eller bara vill fräscha upp tekniken. För dig som klättrat ett tag erbjuder vi nu även en fortsättningskurs för vuxna.

Vårterminens  kurser startar runt slutet av januari och höstterminens kurser startar i september. Om du är intresserad av våra kurser men befinner dig mitt i en termin så kan vi varmt rekommendera våra Teknikkurser i Bouldering.

Grupper

Vi har lite olika grupper beroende på intresse och antal klättrare. Träningsdagar varierar också från termin till termin av samma anledning.

Vt2021

För höstterminen 2020 så är upplägget:

Tisdagar 19:00 – 20:30 Nybörjargrupp & Avancerad grupp

Torsdagar 19:00 – 20:30 Nybörjare

Nybörjargrupp riktar si till de som är helt nya till klättring eller har klättrat ett par gånger, avancerad grupp till de som tränat med oss tidigare eller har tidigare klättererfarenhet motsvarande ca 1 år.

Båda grupperna börjar sin träning vecka 11, dvs den 16/2 respektive 18/2 och terminen består av 10 träningstillfällen med uppehåll för påsklovet vecka 13 samt kristihimmelsfärd, 13/5, för torsdagsgrupperna.

Är du osäker på vilken kurs som passar dig?
Mejla till traningskane@klattercentret.se så tittar vi tillsammans på din klättring och hittar det upplägg som passar dig.

Med anledning av pandemin

Vi har anpassat våra träningsgrupper för att ni ska kunna träna på ett säkert sätt och för att minska risken för smittspridning. Vi bokar de delar av hallen som ni använder så att ni kan träna ihop utan att behöva trängas med andra gäster. Vi har som sagt minskat deltagarantalet i våra grupper så att vi har max 6 deltagare och en tränare i varje grupp. Ni tränar även med samma grupp och samma tränare varje vecka. För att minska trängsel har vi stängt våra duschar, det finns fortfarande omklädningsrum att byta om i och låsa in era tillhörigheter, men kom gärna ombytta. Träningarna är anpassade för att vi ska kunna hålla minst 2 meters mellanrum under hela träningspasset.

X