Jobba hos oss

”Kunden skall hos oss ha den bästa klätterupplevelsen” 

                                                – Klättercentrets vision

Vi behöver dig som brinner för service och är duktig på att knyta kontakter med spännande människor med olika bakgrund. För alla som arbetar på Klättercentret är den gemensamma nämnaren att erbjuda våra kunder den bästa klätterupplevelsen. 

Vår filosofi är att kunden ska märka och bli påverkad av den entusiasm våra medarbetare har för sitt arbete och sin arbetsplats, att vi har respekt för varandra och en vilja att förnya oss och utvecklas vidare.

Du, som medarbetare, är därför oerhört viktig för att få varje kund att känna sig sedd och framförallt ha roligt. Vill du dessutom vara delaktig i ett växande företag som arbetar hårt med att vidareutveckla klättersporten som träningsform, då ska du absolut söka arbete hos oss.

OBS! Vi tar EJ emot ansökningar rörande sommarjobb


Vi söker en löneadministratör till vår serviceorganisation

Beskrivning
Som löneadministratör på Klättercentret kommer du att ha hand om all lönehantering och hela löneprocessen. Det handlar bland annat om:

  • Hantera löneutbetalningar
  • Insamling av löneunderlag
  • Beräkning av lönerna inklusive utläggsredovisning och milersättning
  • Kontroll och rimlighetsbedömning av det beräknade
  • Intern och extern rapportering, exempelvis lönespecar och bokföringsunderlag. Skattemyndigheten, Försäkringskassan samt revisorer vid bokslut

Du förväntas också stödja framförallt cheferna i löneadministrativa frågor, samt vara delaktig eller drivande i att genomföra vissa analyser kring t ex omsättning på medarbetare, kostnader av sjukfrånvaro och löneutveckling.

Löneadministratörsarbetet ingår under HR/Personal. I dag är det en person som arbetar med lönerna till våra 3 bolag och drygt 250 anställda. Du kommer ersätta denna person.

Personliga egenskaper: I din konsultativa roll är det viktigt för oss att du är serviceinriktad och har en positiv framtoning. Vi behöver dina administrativa kompetenser samt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi vill gärna att du är lösningsfokuserad och kan komma med förslag på förbättringar i en växande organisation.

Förkrav
Vi söker dig som redan har arbetat med löneadministration under ett par år. Du har kunskaper inom de vanligaste lagar och regler som styr arbetet med löner och andra ersättningar. Har du erfarenhet av att arbeta med Visma SPCS kommer du snabbt in i arbetsuppgifterna.

Som information kan nämnas att utöver Visma arbetar vi med bokföringen i Fortnox och med Google Suite och Libre Office i övrigt. Tidrapporteringssystem är under förändring.

Arbetstid
Arbetstiden är 60 %. Anställningsform är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering är på vårt huvudkontor i Akalla/Kista.

Startdatum
Efter överenskommelse, men gärna under december.

Sista ansökningsdag
Den 31 december 2018.

Ansökan
Du söker genom att skicka ditt CV och personliga brev till ansokan@klattercentret.se


Öppen ansökan

Har vi ingen tjänst tillgänglig för just dig går det bra att skicka in en öppen ansökan till oss.