Jobba hos oss

”Kunden skall hos oss ha den bästa klätterupplevelsen” 

                                                – Klättercentrets vision

Vi behöver dig som brinner för service och är duktig på att knyta kontakter med spännande människor med olika bakgrund. För alla som arbetar på Klättercentret är den gemensamma nämnaren att erbjuda våra kunder den bästa klätterupplevelsen. 

Vår filosofi är att kunden ska märka och bli påverkad av den entusiasm våra medarbetare har för sitt arbete och sin arbetsplats, att vi har respekt för varandra och en vilja att förnya oss och utvecklas vidare.

Du, som medarbetare, är därför oerhört viktig för att få varje kund att känna sig sedd och framförallt ha roligt. Vill du dessutom vara delaktig i ett växande företag som arbetar hårt med att vidareutveckla klättersporten som träningsform, då ska du absolut söka arbete hos oss.

OBS! Vi tar EJ emot ansökningar rörande sommarjobb


Vi söker receptionist till Akalla

Beskrivning
Som receptionist gäller det att ha en känsla för att alla våra kunder ska känna sig välkomna. Oavsett om kunden vill klättra, köpa ett par klätterskor eller slå sig ner och njuta av en kopp kaffe ska du som receptionist alltid finnas där för att möta kundens behov. Arbetet som receptionist ställer höga krav på att du har en utåtriktad personlighet, servicekänsla samt en god problemlösningsförmåga. Som receptionist på Klättercentret behöver du också vara bred i ditt servicekunnande då du inte bara ska vara en traditionell receptionist utan det är också viktigt att du kan ge god service till våra kunder i vårt café och i vår butik. Det innebär också att du ska se till att vår reception, caféet, butiken och våra övriga serviceytor alltid är trivsam för våra kunder.

Personliga egenskaper
För att göra ett bra jobb och trivas i rollen som receptionist bör du ha tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller som receptionist i minst 6 månader. Du ska vara 18 år fyllda samt kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekrytering av våra receptionister, så vi söker dig som är noggrann, positiv, engagerad och gillar varierande arbetsuppgifter.

Förkrav
För att trivas i rollen som receptionist bör du ha tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice eller som receptionist i minst 6 månader. Du ska vara minst 18 år fyllda samt kan uttrycka dig väldigt väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Arbetstid
Den schemalagda arbetstiden kan komma att variera, men vid start är arbetstiden ca 32 timmar i månaden, sedan kan det bli mer vid behov. För närvarande är den schemalagda arbetstiden förlagd på helger samt några vardagskvällar.

Arbetsplats
På vår anläggning I Akalla (Vandagatan 3, Kista).

Tillträde
Omgående.

Ansökan
Ansökningstiden går ut 15 december, men sök redan idag då intervjuer och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden går ut.

Du söker genom att skicka ditt CV och personliga brev till ansokan@klattercentret.se


Vi söker receptionist till Telefonplan

Beskrivning
Som receptionist gäller det att ha en känsla för att alla våra kunder ska känna sig välkomna. Oavsett om kunden vill klättra, köpa ett par klätterskor eller slå sig ner och njuta av en kopp kaffe ska du som receptionist alltid finnas där för att möta kundens behov. Arbetet som receptionist ställer höga krav på att du har en utåtriktad personlighet, servicekänsla samt en god problemlösningsförmåga. Som receptionist på Klättercentret behöver du också vara bred i ditt servicekunnande då du inte bara ska vara en traditionell receptionist utan det är också viktigt att du kan ge god service till våra kunder i vårt café och i vår butik. Det innebär också att du ska se till att vår reception, caféet, butiken och våra övriga serviceytor alltid är trivsam för våra kunder.

Personliga egenskaper
För att göra ett bra jobb och trivas i rollen som receptionist bör du ha tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice och/eller som receptionist i minst 6 månader. Du ska vara 18 år fyllda samt kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekrytering av våra receptionister, så vi söker dig som är noggrann, positiv, engagerad och gillar varierande arbetsuppgifter.

Förkrav
För att trivas i rollen som receptionist bör du ha tidigare arbetslivserfarenhet av kundservice eller som receptionist i minst 6 månader. Du ska vara minst 18 år fyllda samt kan uttrycka dig väldigt väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Arbetstid
Den schemalagda arbetstiden kan komma att variera, men vid start är arbetstiden ca 32 timmar i månaden, sedan kan det bli mer vid behov. För närvarande är den schemalagda arbetstiden förlagd på helger.

Arbetsplats
På vår anläggning på Telefonplan (Tellusgången 22-24, Hägersten).

Tillträde
Omgående.

Ansökan
Ansökningstiden går ut 15 december, men sök redan idag då intervjuer och anställning kan komma att ske innan ansökningstiden går ut.

Du söker genom att skicka ditt CV och personliga brev till ansokan@klattercentret.se


Vi söker en löneadministratör till vår serviceorganisation

Beskrivning
Som löneadministratör på Klättercentret kommer du att ha hand om all lönehantering och hela löneprocessen. Det handlar bland annat om:

  • Hantera löneutbetalningar
  • Insamling av löneunderlag
  • Beräkning av lönerna inklusive utläggsredovisning och milersättning
  • Kontroll och rimlighetsbedömning av det beräknade
  • Intern och extern rapportering, exempelvis lönespecar och bokföringsunderlag. Skattemyndigheten, Försäkringskassan samt revisorer vid bokslut

Du förväntas också stödja framförallt cheferna i löneadministrativa frågor, samt vara delaktig eller drivande i att genomföra vissa analyser kring t ex omsättning på medarbetare, kostnader av sjukfrånvaro och löneutveckling.

Löneadministratörsarbetet ingår under HR/Personal. I dag är det en person som arbetar med lönerna till våra 3 bolag och drygt 250 anställda. Du kommer ersätta denna person.

Personliga egenskaper: I din konsultativa roll är det viktigt för oss att du är serviceinriktad och har en positiv framtoning. Vi behöver dina administrativa kompetenser samt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt. Vi vill gärna att du är lösningsfokuserad och kan komma med förslag på förbättringar i en växande organisation.

Förkrav
Vi söker dig som redan har arbetat med löneadministration under ett par år. Du har kunskaper inom de vanligaste lagar och regler som styr arbetet med löner och andra ersättningar. Har du erfarenhet av att arbeta med Visma SPCS kommer du snabbt in i arbetsuppgifterna.

Som information kan nämnas att utöver Visma arbetar vi med bokföringen i Fortnox och med Google Suite och Libre Office i övrigt. Tidrapporteringssystem är under förändring.

Arbetstid
Arbetstiden är 60 %. Anställningsform är tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Placering är på vårt huvudkontor i Akalla/Kista.

Startdatum
Efter överenskommelse, men gärna under december.

Sista ansökningsdag
Den 30 november 2018.

Ansökan
Du söker genom att skicka ditt CV och personliga brev till ansokan@klattercentret.se


Öppen ansökan

Har vi ingen tjänst tillgänglig för just dig går det bra att skicka in en öppen ansökan till oss.